Promocje
ROWER ELEKTRYCZNY BICLOU PORTEUR 26" | RAMA M, BATERIA 7,5Ah
ROWER ELEKTRYCZNY BICLOU PORTEUR 26" | RAMA M, BATERIA 7,5Ah
4 190,00 zł 3 645,00 zł 3 406,50 zł 2 963,41 zł
WATT are you talking about? Czyli słownik e-rowerzysty ⤵️ 0
WATT are you talking about? Czyli słownik e-rowerzysty ⤵️

E-rowerzyści mają swój własny tajny język. Właśnie dlatego nowicjusze mogą czasem znaleźć się w niezręcznej sytuacji. Na szczęście jesteśmy tutaj, aby pomóc je zrozumieć! W tym wpisie znajdziesz wszystkie podstawowe pojęcia e-rowerowego żargonu:

Pedelec (Pedal Electric Cycle)

Znany również jako e-bike w języku potocznym. To rower z elektrycznym wspomaganiem pedałowania do prędkości 25 km/h (w większości krajów Europy). Moc silnika jest zwykle ograniczona do 250 W.

S-Pedelec

S-Pedelec to rower z elektrycznym wspomaganiem pedałowania do prędkości 45 km/h. Ma silnik o stałej mocy do 500 W i wymaga rejestracji i ubezpieczenia (tym samym niezbędna jest homologacja dopuszczająca s-pedelec do ruchu na drogach publicznych, nie możesz zbudować sobie s-pedelec i jeździć nim legalnie bez w/w). S-Pedelec wymaga również prawa jazdy na motorower, motocykl lub samochód.

Pojemność baterii (Wh)

Pojemność akumulatora mierzona jest w watogodzinach (Wh). Na rynku istnieje wiele różnych marek i modeli, a wszystkie mają różne cechy. Znajdziesz wszystko, od podstawowej baterii do wydajnych rozwiązań o ogniwach 21700 czy bateriach podwójnych, stosowanych w niektórych modelach rowerów tzw. dual core. Zasadniczo możemy powiedzieć, że im wyższa jest liczba watogodzin akumulatora, tym większy jest jego zasięg. Ciężar akumulatora jest proporcjonalny do jego pojemności.

Moment obrotowy

Moment obrotowy jest mierzony w niutonometrach (Nm) i opisuje moc obrotową silnika, który pomaga kierowcy podczas pedałowania. Im wyższy moment obrotowy, tym silniejsze wsparcie otrzymuje kierowca.

Watt (moc silnika)

Prawo ogranicza moc nominalną silnika do 250 W. Jednak w zależności od momentu obrotowego (Nm) i kadencji wszystkie silniki osiągają znacznie wyższe wartości szczytowe mocy wyjściowej.

Zasięg baterii

Zasięg baterii zależy od wielu czynników: stanu naładowania baterii, pojemności, używanego poziomu wsparcia, masy ciała, masy plecaka/sakw, temperatury powietrza, kadencji, terenu, ciśnienia w oponach, opon itp. Ponieważ tak wiele czynników może wpływać na zasięg akumulatora trudno jest przyjąć jeden słuszny standard określenia zasięgu na jedno ładowanie. Dlatego to co widzicie w katalogach to wartości "studyjne" ze "świata idealnego", ale najczęściej podawane są one przy założeniu, że jedziemy na najniższych trybach wspomagania, ważymy około 80kg, asfalt jest prosty, wiatr wieje w plecy a my poruszamy się po płaskim terenie :), dlatego kiedy nagle spada Twój zasięg vs dana katalogowa, zastanów się w pierwszej kolejności czy to aby nie Ty jesteś powodem skróconego zasięgu. 

Walk-assist

Funkcję „walk-assist” można aktywować za pomocą przycisku na display'u lub manetce zdalnego sterowania. Po jego aktywacji silnik pcha rower z prędkością do 6 km/h bez konieczności pedałowania. To zaoszczędzi Ci cenną energię podczas podprowadzania roweru pod górę.

BMS (Battery Management System)

Battery Management System - system zarządzania baterią. W skrócie bateria składa się z pojedynczych cel (jak baterie paluszki). BMS jest takim pasterzem, a celki jego owieczkami :), dba o ich bezpieczeństwo.

Display

Display to nic innego jak Twój panel sterowania. Zazwyczaj umieszczony jest na kierownicy. Możesz dzięki niemu zmieniać tryby wspomagania, a w niektórych przypadkach zmieniać ustawienia całego systemu (zmiana mocy, zmiana prędkości etc).

Controller 

Controller czyli sterownik roweru elektrycznego jest jedną z głównych części roweru elektrycznego, jest mózgiem e-bike, kontroluje prędkość silnika, start, stop. Jest on podłączony do wszystkich innych części elektronicznych, takich jak akumulator, silnik i przepustnica (akcelerator), wyświetlacz (prędkościomierz), PAS/SPEED sensor lub inne czujniki prędkości, jeśli istnieją.

PAS (Pedal Assist Sensor)

Czujnik momentu obrotowego PAS. Czujnik momentu obrotowego jest zwykle montowany na korbie pedału lub w pobliżu tylnego haka i mierzy wielkość momentu obrotowego podczas pedałowania.

Teraz masz pod ręką najważniejsze terminy techniczne, ale czasem fakty i liczby nie są wystarczające. Wciąż jest wiele kontrowersyjnych opinii na temat ebike i powinieneś być wyposażony w kilka silnych argumentów na następną rozmowę o elektrykach. Jeśli coś ominęliśmy, lub chcesz dodać od siebie kilka żargonowych zwrotów to czekamy na Twój komentarz poniżej lub na naszym facebooku :) www.facebook.com/ebikecompl 

Komentarze do wpisu (0)

Infolinia:

Telefon: 882 622 709

Email: sklep@ebike.com.pl

więcej więcej
Waluty
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Producenci
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl